Bilde av bibliotekar Thorbjørn som holder oppe boken Et eget rom av Virginia Woolf

Bok & Kaffe: Hva er greia med essay?

Lær om sjangeren og få tips om gode essay-samlinger.

Er essay den ultimate brobygger-sjangeren mellom skjønnlitteratur og sakprosa? Sjangeren er i utgangspunktet en reflekterende prosatekst, men har litterære kvaliteter, tydelig forteller og kan være fulle av metaforer. Men hva skal egentlig til for å lykkes med et godt essay, og hvilke essay-samlinger bør du ha på radaren?

På denne ukens Bok & Kaffe gjør derfor bibliotekar Thorbjørn et dypdykk i sjangeren og skal blant annet innom Virginia Woolf, Knut Hamsun og Agnes Ravatn.

Vi arrangerer Bok & Kaffe i Østfoldrommet hver onsdag hele høsten. Her blir det blant annet bokanbefalinger, foredrag og forfattermøter. Vi legger fortløpende ut informasjon om arrangementene på vår nettside og på Facebook.