Vebjørn Sand

Østfoldrommet

Om menn, kunst og kjærlighet - Vebjørn Sand

Om menn, kunst og kjærlighet. Et møte mellom Einar Andreas Lund og Vebjørn Sand. Med utstilling av Vebjørn Sand. NB! ARRANGEMENTET STARTER 20.00

Hvordan uttrykker Vebjørn Sand følelser gjennom malerier? Hva driver han til å male? Hva tenker han om kunst, følelser og kjærlighet? Temaer han på ulike måter har utforsket innenfor sine kunstneriske uttrykk.

Einar Andreas Lund har skrevet boken «Menn og Kjærlighet». En fargerik bok basert på samtaler med 14 menn om kjærlighet, drivkrefter og idealer, om livsmening, erfaringer og innsikter, om politisk korrekthet, identitet og woke.

Forfatter Einar Andreas Lund har samtalt med Vetle Lid Larsen, David Mendoza, John Christian Elden, Einar Gelius, Danby Choi, Javad Mushtaq, Tore Hogstvedt, Daniel Stisen, Prince Nyantian Joe, Jan Bøhler, David Nutter, Christian Sønstebø og Hans-Erik Dyvik Husby. Og Vebjørn Sand. Møt Lund og Sand på Fredrikstad bibliotek onsdag 29. november kl. 19.00.

EINAR ANDREAS LUND, norsk forfatter, ble født 24. juli 1965 i Oslo. Debutromanen «Kneler» kom ut på Koloritt forlag i 2008. «Kneler» er oversatt til dansk, engelsk og færøysk, og ble kjøpt opp av Filmhuset A/S. Ungdomsromanen «Rottekrigen 1: Codys arv» kom ut på Gyldendal forlag i 2011, og dokumentarboken «=kjærlighet» i samarbeid med «=Oslo» i 2013. «Rottekrigen 2: Codys valg» kom ut på Gyldendal forlag i mars 2014. Han har i tillegg gitt ut tre barnebøker på Vendetta forlag og dokumentarboken «Healerne» på Z forlag.

VEBJØRN SAND er en norsk kunstner. Sand har produsert figurative og abstrakte malerier, samt grafisk arbeid og stedsbundet installasjonskunst. Han står bak flere offentlige kunstprosjekter. Han er en del av kunstnerkollektivet Galleri Sand.

Foto av Vebjørn Sand og forfatter Einar Andreas Lund – fotograf Tarjei Krogh.
Portretter på forsiden av boken er malt av Vebjørn Sand.

Lenke til forlaget: https://pregomobile.no/produkt/menn-og-kjaerlighet/